Underbara dagar i Dalarna med ett härligt gäng reumatikermedlemmar. Vi hade sån tur med vädret! Det regnade när vi åkte bussen och klarnade upp och blev sol när vi klev ur 🙂 Detta hände båda dagarna. Vi besökte första dagen Sundborn där vår alldeles egna Dalaguide Lotta både guidade och sedan följde med oss bägge dagarna. Vilken lyx att ha en alldeles egen guide som både berättade, svarade på frågor och spelade härlig musik från Dalarna. Helgen vi åkte var det dessutom Mat kring Siljan, skördedagar så vi passade på att åka in på Erkers lantgård och handla grönsaker, honung och annat gott. Därefter åkte vi till Tällberg där vi fick veta mycket intressant om bygden när vi åkte runt. Efter besök i kakstugan kom vi så till vårt hotell Gyllene hornet. Flera i gänget passade på att gå och simma i den stora varma poolen innan middagen. Utsikten över Siljan och de blånande bergen var fantastisk och vilken solnedgång vi fick. Dagen efter satte vi oss åter i bussen för att först åka till Nusnäs och se dalahästtillverkning. Fascinerande att se och få berättat. Många var vi också som passade på att handla i butiken. Sen gick färden till Mora och Zorngården samt Zornmuséet. Lunch intogs på Wasastugan vid Siljans strand innan vi begav oss till Munthes Hildasholm. På alla ställen vi besökte hade vi också guidade visningar med kunniga och intressanta guider, även här med anekdoter. Tack gänget för alla skratt och samtal. Det här gör vi om ❤ Tack till vår fantastiska guide Lotta Carlegård och Björn vår lugna och trygga chaufför som säkert lotsade oss hem trots enorma mängder vatten på vägarna.För er som missade att ta Lottas broschyr så kommer jag ta med den till nästa medlemsmöte. Tack också till Leone Kentsdotter på Lovetotravel som satt ihop och bokat det hela tillsammans med mig. TACK / Mia 🙂🤗 (för mer bilder gå in på vår Facebooksida)